Zelfstandige of kmo-bedrijfsleider? We ondernemen samen mét jou
sluit popup

Beste klant,

Naar aanleiding van de verstrengde coronamaatregelen hebben wij onze dienstverlening opnieuw bijgestuurd.

  • Onze kantoren werken met gesloten deuren. Je kan enkel mits afspraak naar kantoor komen.
  • Onze medewerkers blijven steeds bereikbaar via telefoon, Teams of mail.
  • Indien je documenten wenst binnen te brengen, gebruik hiervoor maximaal onze brievenbussen of tijdens de kantooruren, de boxen die hier speciaal voor voorzien zijn. Deze worden dagelijks meermaals leeggemaakt.
  • Maak maximaal gebruik van ons digitaal platform sbbSLIM om documenten door te sturen. Indien je hier nog niet mee werkt, neem contact met ons kantoor via mail of telefoon. Hier helpen we je graag verder.
  • Indien het gaat om een essentieel klantenbezoek dat niet digitaal georganiseerd kan worden, is een fysieke afspraak wel toegestaan, mits het respecteren van de nodige veiligheidsmaatregelen. Heb je een afspraak op kantoor of bij jou ter plaatse, dan word je vooraf geïnformeerd door je dossierbeheerder over de te respecteren hygiëne- en afstandsregels.

Op de hoogte blijven van de laatste maatregelen voor ondernemingen omtrent het coronavirus? Check onze pagina www.sbb.be/corona-info voor meer informatie.

Omgevingsadvies waarmee je het bos door de bomen ziet

Als ondernemer op de hoogte blijven van de complexe en voortdurend veranderende milieu- en stedenbouwwetgeving? Onbegonnen werk. En dat hoeft ook niet. Want SBB houdt voor jou de vinger aan de pols. Zo oogst je te gepasten tijde ons advies en onze ondersteuning: over de omgevingsvergunning, bij de jaarlijkse milieuaangiftes of een milieucontrole, of als (alweer) een nieuwe wet het licht ziet. 

Team van milieu- en bouwadviseurs

Bij je vaste SBB-adviseur kan je terecht voor elke vraag of bij elke mijlpaal. Indien nodig, schakelen we een gespecialiseerde milieu- of bouwadviseur in. Die heeft de sectorervaring om je te ondersteunen bij:

  • Je dossier voor een omgevingsvergunning 
  • Je voorjaarsaangiftes
  • Een MER-studie
  • De opmaak van een passende beoordeling
  • Milieuaudits
  • De opdracht van een externe milieucoördinator
  • De aanvraag vergunning kleinhandelsactiviteiten (vroegere socio-economische vergunning)
  • Een sloopopvolgingsplan
  • Een asbestinventaris