Starten als zelfstandige? Samen zetten we je zaak op de rails
sluit popup

In het licht van de corona-problematiek is onze dienstverlening bijgestuurd:

  • Onze kantoren werken met gesloten deuren. Klanten kunnen enkel mits afspraak naar kantoor komen.
  • Onze medewerkers blijven steeds bereikbaar via telefoon, Teams of mail.
  • Indien je documenten wenst binnen te brengen, gebruik hiervoor maximaal onze brievenbussen of tijdens de kantooruren, de boxen die hier speciaal voor voorzien zijn. Deze worden dagelijks meermaals leeggemaakt.
  • Maak maximaal gebruik van ons digitaal platform sbbSLIM om documenten door te sturen. Indien je hier nog niet mee werkt, neem contact met ons kantoor via mail of telefoon. Hier helpen we je graag verder.

Op de hoogte blijven van de laatste maatregelen voor ondernemingen omtrent het coronavirus? Check onze pagina www.sbb.be/corona-info voor meer informatie.

Zakelijk-juridisch advies

Bij de start van een onderneming komt heel wat kijken. Vaak worden de juridische aspecten over het hoofd gezien. Denk aan je juridische entiteit, statuten, algemene voorwaarden, contracten en zo verder. Ze zijn essentieel als het gaat om je bedrijfsvoering en de beheersing van mogelijke risico’s. Professioneel en goed juridisch advies is dan ook goud waard.

Objectief en glashelder advies

Je persoonlijke SBB-adviseur ondersteunt je proactief bij alle wettelijke aspecten van je zaak. Maar we gaan nog verder. Via en team van juristen dat de wetgeving voortdurend opvolgt – kan je ook bij ons terecht voor advies op maat. Van burgerlijk recht (huren, verzekeringen, heffingen …) over familierecht (vermogen, schenkingen, voogdij …) tot erfrecht (successie, testamenten …): we geven je objectief advies, zodat je slimme beslissingen kan nemen. 

We helpen je graag verder met de volgende diensten:

  • Juridisch advies inzake:
  • starten in eigen naam of via een vennootschap
  • keuze van de juiste vennootschapsvorm
  • oprichting vennootschap/bijstand, redactiestatuten en/of aandeelhoudersovereenkomst
  • Contracten inzake huur, koop, aanneming, dienstverlening, handelsagentuur,...
  • Redactie van algemene factuur-, verkoop- en aannemingsvoorwaarden
  • Juridische aspecten inzake samenwerking/associaties
  • Bezwaarschriften en overige administratieve beroepsprocedures