Selecteer uw kantoor uit onderstaande lijst

Op basis van uw locatie selecteerden wij ons kantoor in . Wijzigen? Zoek SBB-kantoor.

SBB gaat slim digitaal en versterkt zijn rol als ondernemerscoach

SBB gaat slim digitaal en versterkt zijn rol als ondernemerscoach

SBB Accountants en Adviseurs heeft een plan op de rails gezet waarin digitalisering en advisering centraal staan. Het gehele project is gestoeld op het veranderende verwachtingspatroon van de klant. Een nieuwe huisstijl ten slotte trekt het transitieproces op gang.

Lancering digitaal klantenportaal

Digitalisering, medewerkers, klanten en advies. Op deze 4 pijlers legt SBB de nadruk. Op heel korte termijn lanceert het een digitaal klantenportaal. “Ja, dat gebeurt in september”, aldus CEO Raf Sels. “De klant hecht steeds meer belang aan snelheid, up-to-date informatie en flexibiliteit. Wij spelen daarop in en bieden hem een digitaal platform waarop hij zijn facturen kan aanleveren. Die worden onmiddellijk verwerkt. Op die manier kan hij de belangrijkste kengetallen uit zijn boekhouding steeds in real time raadplegen. Belangrijke meerwaarde voor hem is ook dat hij zijn betalingen vanuit deze tool kan uitvoeren en opvolgen”, gaat Sels verder. De tool wordt gelanceerd onder de naam sbbSLIM.

Samen aan het stuur

Het ander luik van SBB’s nieuwe strategie is het verbreden en verdiepen van zijn adviesrol. Raf Sels: “Dankzij het digitaal klantenportaal kunnen wij onze rol als ondernemerscoach nog beter waarmaken. Want we verrijken onze digitale omgeving met professioneel en persoonlijk advies in functie van de behoeften van de klant. We noemen onszelf ook al eens schaduwzaakvoerder omdat we met de hulp van permanent actueel cijfermateriaal mee over de schouders van de ondernemer kijken en als het ware samen met hem aan het stuur van zijn bedrijf zitten. Zo begeleiden en ondersteunen we hem bij het nemen van belangrijke beslissingen.”

Nieuw logo

De focus van SBB ligt duidelijk op de klant van de toekomst en op diens veranderende noden en behoeften. “Die visie verdient een fris en eigentijds imago dat zich vertaalt in een nieuw logo en nieuwe baseline: samen slim ondernemen. Deze makeover ondersteunt tegelijkertijd de fierheid van onze medewerkers op hun bedrijf”, aldus nog de CEO. Vanaf deze week wordt het nieuwe beeldmerk uitgerold over de hele organisatie.

Collega’s gezocht

SBB telt momenteel 430 werknemers, maar blijft zoeken naar meer collega’s. Er staan 25 vacatures open. “Boekhouders en financiële profielen blijven moeilijk te vinden. Nochtans is het een job met werkzekerheid die niet zal verdwijnen. Wel zal de invulling wijzigen, maar laat die andere invulling nu net een manier van werken zijn die ons nog meer voldoening zal geven”, klinkt het bij SBB.