Nieuwe VLIF betalingsaanvraag leidt tot strakkere beoordeling van uw dossier

sluit popup

In het licht van de corona-problematiek is onze dienstverlening bijgestuurd:

  • Onze kantoren werken met gesloten deuren. Klanten kunnen enkel mits afspraak naar kantoor komen.
  • Onze medewerkers blijven steeds bereikbaar via telefoon, Teams of mail.
  • Indien je documenten wenst binnen te brengen, gebruik hiervoor maximaal onze brievenbussen of tijdens de kantooruren, de boxen die hier speciaal voor voorzien zijn. Deze worden dagelijks meermaals leeggemaakt.
  • Maak maximaal gebruik van ons digitaal platform sbbSLIM om documenten door te sturen. Indien je hier nog niet mee werkt, neem contact met ons kantoor via mail of telefoon. Hier helpen we je graag verder.

Op de hoogte blijven van de laatste maatregelen voor ondernemingen omtrent het coronavirus? Check onze pagina www.sbb.be/corona-info voor meer informatie.

Johan Schoofs
Zakelijk-juridisch advies

In de huidige procedure voor VLIF-investeringssteun moeten ten laatste 3 jaar na het einde van de blokperiode alle facturen en bewijsstukken opgeladen zijn in e-loket. Denk bijvoorbeeld aan bewijs van voldoende Nerds, bewijs van omgevingsvergunning, etc. In de huidige manier van werken neemt de VLIF-administratie een actieve rol op. Ze assisteert en alarmeert land- en tuinbouwers tot op bepaalde hoogte bij de afhandeling van hun VLIF-dossier. Als bewijsstukken ontbreken, kan dat eenvoudig nagestuurd worden.

Huidige regeling

VLIF-regeling met betalingsaanvraag

 

Die manier van werken zal in de nieuwe procedure niet meer mogelijk zijn. Ten laatste 2,5 jaar na het einde van de blokperiode moeten alle facturen en bewijsstukken opgeladen zijn in e-loket en moet de betalingsaanvraag ingediend zijn. Extra facturen, duiding of bewijsstukken kunnen niet meer toegevoegd worden. Na de betalingsaanvraag volgt een alles- of-niets-beslissing door de VLIF-administratie.

Het is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe regeling start. De VLIF-administratie timmert momenteel volop aan het e-loket om de betalingsaanvraag mogelijk te maken. Wil je nog een “soepele afhandeling” van jouw VLIF-dossier via de huidige regeling? Dan doe je er goed aan om zo snel mogelijk alle facturen en bewijsstukken toe te voegen in e-loket.

Verzorgde SBB de aanvraag van jouw VLIF-dossier? Aarzel dan niet om ons te contacteren zodat wij ook de administratieve afhandeling tot in de puntjes kunnen verzorgen.

Nieuwe regeling met betalingsaanvraag

VLIF-regeling betalingsaanvraag