Organisatie of vereniging? Samen gaan we voor een professionele focus
sluit popup

In het licht van de corona-problematiek is onze dienstverlening bijgestuurd:

  • Onze kantoren werken met gesloten deuren. Klanten kunnen enkel mits afspraak naar kantoor komen.
  • Onze medewerkers blijven steeds bereikbaar via telefoon, Teams of mail.
  • Indien je documenten wenst binnen te brengen, gebruik hiervoor maximaal onze brievenbussen of tijdens de kantooruren, de boxen die hier speciaal voor voorzien zijn. Deze worden dagelijks meermaals leeggemaakt.
  • Maak maximaal gebruik van ons digitaal platform sbbSLIM om documenten door te sturen. Indien je hier nog niet mee werkt, neem contact met ons kantoor via mail of telefoon. Hier helpen we je graag verder.

Op de hoogte blijven van de laatste maatregelen voor ondernemingen omtrent het coronavirus? Check onze pagina www.sbb.be/corona-info voor meer informatie.

Begeleiding en advies voor een rimpelloze start

De kogel is door de kerk, je start een nieuwe vereniging! Maar je hebt wel wat beter te doen dan formaliteiten regelen. En onvermijdelijk steken hier en daar juridische, financiële of boekhoudkundige kwesties hun neus aan het venster. Maar je staat er niet alleen voor: een SBB-startersadviseur loodst je erdoorheen en staat je met raad en daad bij. Zo geven we je organisatie samen een vliegende start. 

Tientallen vragen, één aanspreekpunt

Een vereniging is natuurlijk niet op één-twee-drie operationeel. Elke stap brengt vragen en beslissingen mee. Hoe maak ik een begroting op? Wat met btw, belastingen en boekhouding? Welke jaarlijkse  verplichtingen heb ik nu? Welke investeringen zijn nodig en hoe spreid ik ze? Vele vraagtekens voor jou, dagelijkse kost voor je SBB-adviseur. 

Startersadvies
  • Opstellen van statuten op maat
  • Ondersteuning bij de opmaak van de eerste begroting
  • Publicatie in het Belgisch Staatsblad
  • Formaliteiten btw-plicht controleren
  • Inschrijving in het KBO
  • Administratief dossier in orde brengen bij de Ondernemingsrechtbank