De 5 pijlers van onze toekomstvisie: zo blijft SBB duurzaam groeien

Met 50 jaar ervaring op de teller mag SBB zich beslist een gevestigde waarde noemen in de accountancywereld. Maar dat betekent niet dat we voortaan op onze lauweren rusten. We hebben nog heel wat in petto. Het slimste accountants- en advieskantoor worden bijvoorbeeld. Ontdek hoe wij samen slim de toekomst tegemoet gaan. 

Samen slim de toekomst tegemoet in 5 vragen – met Raf Sels

Net zoals andere ondernemers steken we bij SBB regelmatig de koppen bij elkaar om onze strategie voor de toekomst te updaten. Hoe wij ons bedrijf verder willen laten groeien? Dat legden we vast in onze toekomstvisie voor 2025. Daarin staan de volgende kernpunten aangestipt: proactieve advisering, verbreding van onze expertise, klantenbeleving en digitalisering. 

Zo helpen we jou steeds beter slim te ondernemen. En komen we elke dag een stap dichter bij onze ambitie: het slimste accountants- en advieskantoor worden. 

1.    Ondernemerscoach

Onze dossierbeheerder en adviseurs werken mee aan het succes van jouw bedrijf. Gewapend met strategische inzichten, nemen ze de rol op van ondernemerscoaches: vertrouwde adviespartners die je met raad en daad bijstaan bij het dagelijks ondernemen. Die rol willen we de komende jaren verder versterken. 

In een markt die continu in beweging is, en een wetgeving die daarop inspeelt met talrijke wijzigingen, is het vaak moeilijk om de vinger aan de pols te houden. Een expert die je doelgericht en proactief ondersteunt en mee op zoek gaat naar groeikansen, helpt je om met een gerust gevoel te ondernemen. 

Daarom duiken wij als sparringpartner mee in de cijfers en de markt. We ontleden behoeften, valkuilen en opportuniteiten, en bieden ondernemers zoals jij precies het advies dat ze nodig hebben. Nog voor je er zelf aan gedacht had. 

2. Verbreding van onze expertisedomeinen 

Permanente vorming van onze medewerkers maakt die proactiviteit mogelijk. We zijn erop gebrand om onze kennis alsmaar te verdiepen en tegelijk onze expertisedomeinen te verbreden. Zo kan je als ondernemer nu al voor zoveel meer terecht bij je SBB-adviseurs dan voor traditionele boekhoudtaken. We ondersteunen je met zakelijk-juridisch advies, vermogensplanning, consultancy rond corporate finance en begeleiding inzake fusies en overnames.

Daarnaast stellen we gespecialiseerde sectorteams samen: medewerkers die de uitdagingen, mogelijkheden en eigenheden van een welbepaalde sector onderzoeken. Bovendien zetten we in op partnerships met organisaties binnen die sectoren. Dat doen we momenteel voor:

Op die manier geven we nog gerichter advies aan iedere klant, in mensentaal gebracht door de juiste SBB-adviseur met de expertise die jij nodig hebt. 

3.    Klantenbeleving

Een sterke klanten- en medewerkersbeleving is een belangrijke voorwaarde om optimaal samen te werken.

We blijven ook in de toekomst tijd- en plaatsonafhankelijk werken, maar willen tegelijk de beleving meer op de voorgrond zetten. Daarom spelen we met ons nieuwe kantoorconcept in op ‘het nieuwe werken’. We bieden klanten en medewerkers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten waar, wanneer en hoe ze dat willen, in een eigentijdse omgeving. 

Onze vestiging in Bekkevoort bij Diest bijt de spits af met een opdeling van de werkvloer in stilteruimtes (me-places), ontmoetingsruimtes (we-places) en ‘gewone’ kantooroppervlakte. Onze andere kantoren volgen aansluitend.

Persoonlijk contact en service op maat: dat worden de komende jaren nog meer onze stokpaardjes. Door volop in te zetten op technologie, klantenbeleving en kennis, halen we de banden met onze klanten aan. 

4.    Digitalisering

Slimme tools zoals sbbSLIM, sbbFACT en technologieën die onze interne werking efficiënter maken, brengen je in slechts enkele muisklikken rechtstreeks in contact met je dossierbeheerder of adviseur. Daarnaast zorgen deze tools ervoor dat repetitieve boekhoudkundige taken een pak sneller verlopen. Zo krijg jij meer tijd vrij om je te focussen op je onderneming, én kunnen onze collega’s zich toeleggen op bredere en diepere vormen van advies. 

5.    Groeien op eigen kracht 

De groei van SBB komt dus de komende jaren voornamelijk uit het bedrijf zelf. We willen vooral kwalitatief uitbreiden, en kwantitatieve groei vloeit daaruit voort. We verbreden de kennis van onze huidige medewerkers, maar zoeken tegelijk naar nieuw talent om ons team te versterken. 

Zo werken we aan duurzame groei, in tandem met al onze klanten. Om ook de komende 50 jaar voor en dankzij jou ‘samen slim te ondernemen’. Zo maken we onze ambitie waar.